Для виявлення об’єктивних причин відмови діодів ДЛ161-200, які раніше були встановлені у випрямних блоках електровозів був проведений аналіз їх якості.

 

 

Після проведення огляду зовнішнього вигляду та випробування ДЛ161-200, а також розтину пробитих діодів були зроблені наступні висновки:

  1. Згідно Протоколу № 124э-8/54 від 02.12.2020р. можливою причиною відмов діодів у випрямлячі електровоза є нестабільність розподілу струмів між включеними паралельно діодами, обумовлена зміною в часі імпульсної прямої напруги.
  2. Розтин діодів показав, що в конструкції діодів відсутні срібні прокладки, які забезпечують стабільність імпульсної прямої напруги, що також підтвердило і випробування діодів.
  3. Діоди такої якості не можливо застосовувати при проведенні ремонтів та технічного обслуговування тягового рухомого складу без аварійних наслідків.

 

Для забезпечення якісного ремонту в випрямні блоки електровозів змінного і постійного струму ЧС- 4, ВЛ - 80В/i, ВЛ - 82М, НС- 8, ЧІЕЗ - 2 і тепловозів серії ТЕП70, 2ТЕ116 потрібно:

Діоди ДЛ161-200 повинні поставлятися з імпульсним зворотнім струмом, що повторюється не більш 2мА. В період зберігання та експлуатації допускається збільшення імпульсного зворотного струму до, мА ………………………………5

Імпульсний зворотний струм, що повторюється, мА

(при нормальних кліматичних умовах ………………………………………………………………………2

Ударний прямий струм, кА ………………………………………………………………………………………8,2

Ударна зворотна потужність, що може бути розсіяна при 100мкс, кВт …………………… 16

Імпульсна пряма напруга (амплітудне значення), В      …………………………………………… 1,11 ÷ 1,24

Імпульсна пряма напруга (середнє значення), В ……………………………………………………… 0,52 ÷ 0,58

Пробивна напруга на відповідність класу, В ……………………………………………………………… 1500 ÷ 2000

 

Діоди ДЛ161-200  повинні додатково витримувати протягом 12с прямий струм амплітудою 1500А,  тривалістю у основ (10±0,5) мс, частотою 50Гц.

Значення імпульсної прямої напруги, амплітудне значення повинне бути промаркіроване на корпусі діода!

Діоди ДЛ161-200 повинні додатково витримувати в стані лавинного пробою імпульсну напругу, без його пробою.

По конструктивному складу діоди ДЛ161-200 повинні бути притискної конструкції  (постачання діодів паяної конструкції не допускається).

Діаметр отвору наконечника гнучкого провідника, мм ……………………………………………  10,5+0,43.

наконечник повинен мати додатковий обтиск при кріпленні його до гнучкого провідника.

 Наявність незахищених від корозії ділянок на поверхні наконечника не допускається.

 Маркування, відповідно до технічних умов і конструкторської документації заводу-виробника.

Усі діоди, що постачаються для проведення капітальних ремонтів електровозів, повинні  проходити іспити, обумовлені вимогами ГОСТ 15.309-98 , діючому на Україні.

 

 

 

 

Це власне і є запорукою якісного проведення капітальних ремонтів випрямляючих блоків електровозів та тепловозів.

Додаткові вимоги: на певну продукцію та еквівалент:

Надання сканованої копії (завіреної виробником) акту приймальної комісії за участі представників АТ «Укрзалізниця» про обстеження виробництва та її допуску до постачання для потреб залізничного транспорту України, оформленого відповідно до процедури постановки на виробництво згідно з ДСТУ ГОСТ 15.902:2017 (ГОСТ 15.902-2014,ITD) Система розроблення та постановлення продукції на виробництво. Залізничний рухомий склад. Порядок розроблення та постановлення на виробництво.

 

 

 

   

Схема з’єднання діодів ВУК4000Т.